אז למה אנגלית עסקית?
הישראלי הממוצע אמנם מתקשר באנגלית לא רע סה"כ כאשר הוא נמצא בטיול או בשיחת חולין לא מחייבת, אבל מה קורה כאשר אנחנו צרכים לתקשר בטלפון עם איש עסקים או קולגה הנמצא מעבר לים? אלו לרוב עסוקים וזמנם קצר ואנו רוצים לייצר איתם אינטראקציה אפקטיבית וברורה בפרק זמן קצר.
פעמים רבות המצב הוא דווקא הפוך – אנו יודעים לספר מצוין על כל מה שקשור לעבודה אך מתקשים מאוד כאשר אנו יושבים עם המארח שלנו ואשתו במסעדה. במקומות רבים דיבור על כסף או פוליטיקה – שלנו הישראלים נשמע מעניין מאוד – עלול ליצור התנגדות ולהתפרש כחוסר כבוד .
דבר נוסף הוא תקשורת ושיחה במהלך פגישה המתנהלת באנגלית עסקית. כולנו יודעים שרושם ראשוני אפשר לעשות רק פעם אחת ואנו רוצים לשדר ביטחון ונינוחות בפגישה, לכן כל מילה חשובה. כמו כן, ישנו גם קוד התנהגות, שבדרך כלל שונה ממדינה למדינה, ואותו כדאי ללמוד לעומק.
לא בהכרח מה שעושה רושם מצוין בעברית יעשה את אותו הרושם באנגלית בכלל ואנגלית עסקית בפרט, ואתן לכם לדוגמה סיפור שהיה באמת: אחד הלקוחות שלי סיפר לי שביקר בצרפת יחד עם איש המכירות של החברה שלו. הם נפגשו עם Board המנהלים של החברה שזה עתה קנתה אותם ואיש המכירות, שרצה לעשות רושם טוב, סיפר בהתלהבות על כל הכלים הטובים שיש לחברה להציע. לבסוף הוא סיכם: "ועם זה נצא למלחמה וננצח!" בישראל זה נשמע טוב ומוכר ומשדר אמביציה והתלהבות, אך בצרפת הם נאלצו להסביר דקות ארוכות שזהו רק ביטוי ושאין בכוונתם לתקוף אף אחד…
בביקורים רבים בחול עלינו להעביר פרזנטציה מול קהל. ידוע שלרובנו עמידה מול קהל היא לא סיטואציה חביבה בלשון המעטה, על אחת כמה וכמה כאשר אנו צרכים לעשות זאת באנגלית. לכן חלק חשוב במערך תוכניות האימון באנגלית עסקית עוסק במתן כלים ותרגול העברת פרזנטציה בצורה ברורה ומעניינת. ישנם מספר אלמנטים חשובים בהעברת מצגת בכל שפה: האחד לשדר ביטחון מול הקהל וכאן חשוב לא רק מה אומרים אלא גם מה שפת הגוף שלנו אומרת; לבנות את המצגת בצורה נכונה וקולחת; ולהיות מסוגלים להעביר את התכנים הכול כך חשובים שלנו בצורה מובנת וברמת שפה טובה ומרשימה. כשמנהלים מגיעים עם מצגת מקצועית, בנויה היטב, קולחת ויעילה, אותה הם תרגלו וליטשו, הסיכויים שהביטחון העצמי והאפקטיביות שלהם יתנו את האפקט המתבקש.
לסיכום, למה אנגלית עסקית? אנגלית עסקית נועדה בראש ובראשונה להפוך אותנו למקצוענים בתחומנו. בעולם העסקים של היום, בו התחרות כל כך גדולה, שפה טובה ותקשורת נכונה וקולחת עשויים לשפר לאין ערוך את הביצועים העסקיים שלנו ושל החברה אותה אנו מייצגים.
לחצו למידע נוסף אודות אנגלית עסקית – קורסים וסדנאות