קורס לשיפור אנגלית עסקית במסגרת קבוצתית
קורס קבוצתי לשיפור האנגלית
במטרה להגביר את האפקטיביות של עובדים ומנהלים בחברה במהלך עבודתם בחו"ל או מול גורמים בינלאומיים, קורס קבוצתי מתרכז בעיקר בפיתוח והקניית מיומנויות תקשורת ובשיפור אנגלית עסקית, כולל ניהול שיחה יומיומית, עריכת שיחות טלפון ושיחות ועידה, בניית מצגות, כתיבת מיילים, תקשורת בין-תרבותית, ניהול משא ומתן ועוד. כל זאת נעשה תוך הרחבת אוצר המילים והטרמינולוגיה הקשורה לאנגלית עסקית הרלבנטית לקבוצה, וכן תוך ניתוח של אירועים עסקיים בזירה הבינלאומית והתנסות בתרחישים שכיחים על ידי סימולציות ומשחקי תפקידים. כיום מירב הקורסים הקבוצתיים מועברים בזום בהצלחה רבה ותוך חסכון בזמן ובמשאבים של המשתתפים והארגון.
קורס קבוצתי באנגלית עסקית - דוגמא:
1. הצגה אישית – Introducing Yourself and Your Company
הצגת העצמי, המשרה והחברה שבה עובדים משתתפי הקורס תוך סימולציות ומשחקי תפקידים מעולם העסקים הבינלאומי.
2. ניהול שיחות טלפון ושיחות ווידאו – Making Telephone and Video Calls
השיעור עוסק בהקניית מיומנויות של שיחה בטלפון ושיחות בווידאו, תוך הטמעת אוצר המילים וביטויים רלבנטיים, על ידי משחקי תפקידים וסימולציות של דיונים עסקיים שכיחים.
3. אנגלית מקצועית בארגון – Professional English in the Organization
מעבר על חומרים מקצועיים ולמידת אוצר מילים ייחודי למקום העבודה ולתפקיד (jargon) ושילובו בצורה קולחת בשיחה ובכתיבה. זאת תוך סימולציות של מצבים רווחים בהם נעשה שימוש באנגלית מקצועית בארגון.
4. תקשורת יומיומית והתמודדות עם סיטואציות שכיחות במשרד – Daily Office Communication
תרגול התקשורת היומיומית במשרד על ידי מעבר על נושאי שיחה שכיחים תוך שילובם היעיל של אוצר מילים כללי ומקצועי, ביטויים ופתגמים. זאת על מנת לפתח את יכולת הביטוי והביטחון העצמי בהתמודדות עם סיטואציות שכיחות במשרד.
5. תקשורת מול דוברי אנגלית – Communicating with English Speakers
שדרוג כישורי השיחה מול דוברי אנגלית על ידי שימוש בשפה ובאוצר מילים מתאימים והולמים את הנסיבות, השוואה בשימוש במילים ובביטויים במדינות דוברות אנגלית, וכן הבנת מושגים וביטויים רווחים בחברה האמריקאית ובחברה הבריטית.
6. מודעות בין תרבותית – Intercultural Communication
פיתוח מודעות ורגישות לרקע התרבותי של אנשי העסקים איתם עובדים, חשיבות המחקר המקדים, מנהגי תרבות שונים בהקשרים עסקיים, סטריאוטיפים, היררכיה של סמכות, שימוש בהומור וחוקי אצבע להתנהלות דיפלומטית לקידום והעמקה של מערכות יחסים עסקיות.
7. מיומנויות חברתיות בהקשר העסקי - Socializing in the Business Context
ליטוש ואימון כישורי הדיבור בסיטואציות עסקיות בלתי-פורמליות כגון ארוחות עסקיות, מסיבות, אירועים ואירוח. כמו כן יתורגלו שיחות small talk בנושאים מגוונים כגון מזג האוויר, אמנות, כלכלה, חברה, ספרות, תקשורת וספורט. השיעור ישלב התנסות בסיטואציות חברתיות במסגרת העבודה על ידי יצירת סימולציות, משחקי תפקידים ופעילויות אינטראקטיביות מגוונות.
8. בנייה והעברת מצגות מול דוברי אנגלית – Effective Presentations
בניית ראשי פרקים למצגת תוך התמקדות במטרה שלשמה מתכוננים. הגדרת קהל היעד והצגת הנושאים והטיעונים בסדר הגיוני וברור בשילוב יעיל של מילות קישור ובאמצעים שונים לשכנוע. תרגול המצגת יעשה תוך קישור התיאוריות שנלמדו לתכנים מעשיים שישמשו את המשתתפים בעבודתם. כל זאת במטרה לשפר ולתרגל את יכולות הפרזנטציה של המשתתפים, ולפתח בהם תחושת בטחון בהציגם מול קהל דובר אנגלית.
10. ניהול פגישות – Managing Meetings
למידת שפה שימושית לניהול ישיבה, הצגת טיעונים ויצירת שאלות מורכבות, תוך העשרה של אוצר מילים וביטויים הקשורים לפגישות. כמו כן, יתקיים דיון בנושאים הקשורים לפגישות בארגון, והחומר יתורגל באמצעות משחקי תפקידים וסימולציות של סיטואציות אותנטיות של פגישות בארגון ומחוצה לו.
11. דקדוק שימושי כהכנה לכתיבה עסקית – Applied Grammar
חזרה, מעבר וסיכום של נושאי דקדוק מרכזיים כהכנה לשיעור הכתיבה העסקית. בין הנושאים שיילמדו: חלקי הדיבר, שימוש בזמנים השונים, מילות קישור ויחס, משפטי תנאי וצורת הסביל לכתיבה דיפלומטית.
12. עקרונות הכתיבה העסקית – Business Writing
התמקדות בפורמטים שונים של e-mails ומסמכים עסקיים, תוך הדגשת חשיבות המסר החיובי, שימוש נכון בזמנים, מילות קישור ויחס והקפדה על כללי הפיסוק. כמו כן, יילמד אוצר מילים ומשפטי מפתח שכיחים להתכתבות במיילים ושילובם הנכון במבנה המייל העסקי.
13. הצגת מידע פיננסי – Presenting Financial Information
מעבר על אוצר מילים כללי הקשור למספרים ונתונים, תוך שימת דגש על צורות שונות של הצגת גרפים ומגמות. המידע ייושם על ידי סימולציות הכוללות הצגת נתונים הקשורים לניהול תקציב ותכנון פרויקטים.
14. מיומנויות שכנוע ומשא ומתן – Win-Win Negotiation
פיתוח מיומנויות שיחה הקשורות לסיטואציות של שכנוע וניהול משא ומתן וכן הבנת סגנונות שונים והבדלים בין-תרבותיים בניהול משא ומתן במדינות ובתרבויות שונות. כל זאת תוך ניתוח והתנסות באירועים עסקיים רלבנטיים.