מודעות בין-תרבותית כיתרון עסקי
מודעות בין תרבותית יתרון עסקי
"במאה ה-21 – המאה הגלובאלית – היתרון התחרותי שייך לאנשים ולארגונים שיידעו לנהל ולהתנהל בשונות הבין-תרבותית השזורה בעבודה גלובאלית. בעולם גלובאלי, המיומנויות ה"קשות" באות בקלות, בעוד המיומנויות ה"רכות" נעשות קשות להשגה."
דין פוסטר, מומחה בינלאומי לתקשורת בינתרבותית
אנשי עסקים רבים שאני פוגשת טוענים בפניי ש- "עסקים זה עסקים" וישנו קוד התנהגות עסקי זהה או מאוד דומה בכל העולם. מהידע שצברתי ומניסיוני האישי לאחר מגורים ועבודה במהלך שמונה שנים בארה"ב, אני מסבירה שהבדלים בין-תרבותיים הם נושא רגיש, חשוב ונוכח בכל התקשרות עסקית גלובאלית. זהו תחום בפני עצמו, שהיכרות עימו מסייעת לנו לתקשר היטב בזירת העסקית הגלובאלית, בה לעיתים למילה תמימה אחת ישנה משמעות מכרעת.
אחת הסיבות שחשוב לרכוש ידע ומיומנויות הקשורות לאנגלית עסקית היא ששליטה באנגלית ברמה גבוהה כוללת גם העלאת המודעות והרגישות לנושא הבין-תרבותי בעסקים בינלאומיים. מודעות ותרגול הנושא יאפשרו, במהלך פגישת עסקים עם אדם ממדינה שונה, לגשר על פני הבדלים בין-תרבותיים, שלעתים עלולים להביך את הצד השני ואף לפגוע במהלך העסקי, שלשמו טסנו אלפי קילומטרים.
להלן פסקה מכתבה מעניינית, בה מוצגת דוגמה מוחשית ואותנטית לערך הרב של תקשורת בין-תרבותית בהקשר העסקי.
מתוך הכתבה:
בלי חיבוקים, בלי נשיקות- ראיון עם אשת עסקית הודית
"היה לי מו"מ עם איש עסקים ישראלי ובשלב מסוים כשהצעתי איזה רעיון לקידום המו"מ,הוא התלהב ואמר לי:
YOU HAVE A GOOD HEAD.לא הבנתי למה הוא מתכוון, והאמירה הזו יצרה מבוכה. רק אחרי כן ידידה ישראלית אמרה לי שזה בעצם תרגום מילולי לביטוי ישראלי נפוץ". קוריוז זה ואחרים סופרו ברב-שיח לקראת יום האישה הבינלאומי שצוין בפקולטה לניהול במפגש עם כמה מחברותיה לתכנית."
לסיכום, בעודכם מתכוננים לעשות עסקים בינלאומיים, הכינו עצמכם מראש לכל הקשור לקוד התרבותי וכללי ההתנהגות המקובלים בארץ היעד – זוהי עבודה לא פחות חשובה להשגת המטרות שלכם מהכנת דוחות, חוזים ותנאים לעסקה העתידית מעבר לים.
לחצו למידע נוסף אודות הרצאת חובה לעסקים שעובדים בשוק הבינלאומי: תקשורת בין-תרבותית בעולם גלובאלי